NYE

Her kan du se hvad du kan forvente til vores gudstjenester

Gudstjeneste

Hvad kan du forvente?

Du vil opleve en kirke med imødekommende og kærlige mennesker,
som vil byde dig velkommen med hjertevarme og oprigtighed.

Du vil opleve en kirke med imødekommende og kærlige mennesker, som vil byde dig velkommen med hjertevarme og oprigtighed.

Hver søndag starter vi vores gudstjeneste kl 10:00 med at læse i Salmernes Bog og bede sammen i det vi forbereder vores hjerter på vores fælles tilbedelse af vores herlige Gud!

Efter bønnen synger vi klassiske kristne salmer og moderne bibeltro lovsange i tilbedelse af vores kærlige Gud og Frelser.

Aarhus Bibelkirke er en familieintegreret kirke.

Gud befaler os at læse i Skriften under vores gudstjeneste. Så børnebibelundervisningen bliver afløst af skriftlæsningen hver søndag, hvor vores mødeleder introducerer en bestemt bibeltekst, læser bibelteksten og beder ud fra bibelteksten.

Inden prædiken leder et par medlemmer i Aarhus Bibelkirke menigheden i en meningsfuld tid i bøn med anråbelse, forbønner og taksigelse (1 Tim 2:1-8).

Derefter prædikes Guds ord trofast, vers for vers med frimodighed, klarhed og autoritet til opbyggelse af Guds folk.

Efter prædiken synger vi en lovsang i forberedelse til vores nadverstund.

Den tidlige kirke mødtes for at bryde brødet hver uge (ApG 20:7). Vi følger det nytestamentlige eksempel i Aarhus Bibelkirke og har nadver hver uge, hvor vi mindes vores Herre og Frelsers død, begravelse og opstandelse, når vi spiser brødet og drikker af bægeret sammen (1 Kor 11:23-32).

Efter gudstjenesten spiser vi altid frokost sammen og har fællesskab med både faste medlemmer af kirken og besøgende.

Husk at medbringe en madpakke. Der er også mulighed for at købe frokost tæt på kirkens lokaler.

Man føler sig velkommen uanset
hvor man er i sin kristne vandring

Man føler sig
velkommen
uanset hvor man
er i sin kristne
vandring

Spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Vores gudstjeneste starter kl. 10:00 og er færdig omkring kl. 11:30.

Aarhus Bibelkirke er en familieintegreret kirke. Det betyder, at vores børn er en del af vores gudstjeneste. Under vores gudstjeneste har vi en særlig 10 minutters børnebibelundervisning, der er rettet til børnene i kirken, hvorefter de får udleveret farver og papir som de kan bruge til at male mesterværker under prædiken.

Vi har også et børnerum med legetøj og en højtaler, hvor forældre kan sidde med deres børn mens de lytter til prædiken, hvis der skulle være behov for det.

Du kan finde Aarhus Bibelkirkes trosbekendelse via dette link: Trosbekendelse

Tøj vil være en god start – men vi kræver ikke en bestemt type af tøj. Nogle af kirkens medlemmer har formelt tøj på mens andre er mere casual.

Ja! Vi tilbyder liveoversættelse fra dansk til engelsk under hele vores gudstjeneste hver søndag.

Det eneste du skal gøre, er at ankomme 5-10 minutter før gudstjenesten og finde vores tolk, der sidder bagerst i lokalet, hvor du vil blive udstyret med hovedtelefoner og en oversættelsesmodtager. Hvis du ønsker at medbringe dine egne hovedtelefoner, er vores oversættelsesmodtagere kompatible med et mini jack-stik.

Der er gratis parkering om søndagen i Navitas parkeringskælder, som ligger 7-10 minutters gågang fra kirken.

En anden mulighed er at betale for parkering i Magasins parkeringshus.

Vores gudstjeneste starter kl. 10:00 og er færdig omkring kl. 11:30.

Du kan finde Aarhus Bibelkirkes trosbekendelse via dette link: Trosbekendelse

Der er gratis parkering om søndagen i Navitas parkeringskælder, som ligger 10 minutters gågang fra kirken.

En anden mulighed er at betale for parkering på Sallings Parkeringshus, som ligger lige bag ved kirkens lokaler.

Aarhus Bibelkirke

Klostergade 37 på 2. sal